lördag 2 november 2019

Men hallå !

Facebook påminner mig att jag snart fyller år , och vill att jag ska ordna en insamling ?
Men hallå det är ju jag som fyller !
Man vågar inte säga något när man öppnar kuvertet och läser upp att gåvan du skulle ha har fått, istället har gått till  småkrypen i någon regnskog ! Vem vågar visa missunnsamhet då ?Istället ler man och viker försiktigt ihop gåvobrevet. Över 1 miljon ideella organisationer på Facebook som stödjer eller samlar in pengar till sjukvård eller utbildning mm.
-Jag har allt jag behöver, säger man och går själv och köper den där chokladkartongen som arbetsgivaren valde bort åt dig!

Visst ska man ge till behövande , men inte på min födelsedag eller min julbonus som jag slitit ihop.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Säg vad du tycker,Du får vara anonym och robotar är också välkomna.