söndag 15 december 2019

Jag vart myggbiten idag 15 dec

15 December och jag blev biten av en mygga idag . Visserligen inomhus men ändå.
Lerig om fötterna går jag i det snöfria Månkarbo och försöker få upp lite julkänsla, samlar lite granris till en kruka, hänger upp en ljusslinga vid dörren .
Jag går in igen och bara önskar att det ska bli mörkt så man slipper se gråvädret.
Fy vad det påverkar oss . Grannarna bara blänger utan att hälsa som dom vanligtvis gör när det är vackert väder. Själv får jag inte något gjort och julen är snart över oss !
Har i alla fall bakat Mince meat Pie .
En Engelsk favorit, små muffins stora smördegpajer med julkryddad fruktkompott som fyllning och små lock av smördeg. Mumsfillibabba

Mina Jul paj


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Säg vad du tycker,Du får vara anonym och robotar är också välkomna.