lördag 25 september 2021

Ibland utveklas man utan att märka det

Jag gillar Jazz !

Jag har varit förkyld men det har inte hindrat mig för att gå fram till min skivspelare och botanisera ibland mina "nya fynd ska spela igenom" hyllan. Hittar denna Jazz skiva från 1956 med ett härligt albumdesign av Stephen Haas, (trodde först det var en Roxymusic jag hade fått tag på ) Vem tjejen är står inte på konvolutet . Jazz ! då ringer varningsklockorna i mina öron men detta är OLD SCHOOL JAZZ , även jag förstår att njuta av dessa grabbar-Zoot Sims -Bob Brookmeyer -Al Cohn- Harry Edison-Charlie Persip-Hank Jones-Eddie Jones-Freddie Green. Vilka dom nu är/var så låter detta skitbra. Ta fram era ospelade Jazzskivor som bara ligger längst ner i hyllan och prova Det man en gång tyckte var bara skit lyser i ett annat skimmer nu och jag känner att musikaliskt har även lilla-jag utvecklats och breddats.

Stretching out Zoot Sims 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Säg vad du tycker,Du får vara anonym och robotar är också välkomna.