tisdag 5 juli 2022

Carole Bayer Sager

 

Jag har alltid undrat vem  Carole Bayer Sager är som står som textförfattare på låt efter låt . Det var inte bara att Goggla på den tiden, man fick sitta ett tag och undra.

På var och varannan låt står C;B;Sager som text-musik författare på mina skivor. Sitter ofta med fodralet och läser allt medan man lyssnar och Hon dyker upp överallt! Som vår egen Ingela pling Forsman. Kolla själv i eran samling om ni hittar henne.

Barbra Streisand, Michael Jackson, Frank Sinatra, Whitney Houston,Kanye West Ray Charles, Dolly Parton, Aretha Franklin, Bette Midler, Celine Dion, and Reba McEntire mm har Carole skrivit texten och ibland musik åt!

Jag börjar höra på låten att här har säkert Carole Bayer Sager varit framme. Hon har en egen stil ett sätt att skriva låttexter. Hon har över 400 sånger

Carole är en amerikansk låtskrivare, sångerska. Carole Bayer Sager är känd för att ha skrivit låtar som "A Groovy Kind of Love", 1966 redan i skolan. "Nobody Does It Better", "Arthur's Theme (Best That You Can Do)", "That's What Friends Are For "The Prayer" mm

Varför inte skriva åt dig själv?

Hon sjunger inte offentligt …tills en dag då hon blev övertalad av sina vänner att göra en skiva

 Det blev 3 album 1977-78 och 1981


Carole Bayer Sager

Det fanns inget bättre då tyckte jag! Hon har en härlig röst som gör rättvisa till hennes texter och musik.

Jag blev ett ”Number one FAN” och skrev till henne direkt! Hon svarade och vi pratade per brev (frimärken och kuvert). Hon tyckte det var kul att hennes skivor hade hittat ända upp till kalla ”Sweden” Hon skickade lite pressbilder och kompisarna undrade vem den där bruden var jag hade på väggen?  

Det är bara min Carole säger jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Säg vad du tycker,Du får vara anonym och robotar är också välkomna.