söndag 3 april 2011

En glad mikrovågsugn

Vem har sagt att mikro mat är tråkigt, Med en Happy magnetron familj så blir det lättare
Pappa makro


Mamma mikro

och lilla mikra


Va ska vi ha för mat ?

Ingen aning ?
-Kött färssås och spagetti
-Ja vet inte ,,,orka !
-Kan vi inte äta ute ?
- Vi har inga pengar till det
-Då får det bli Köttfärs och spagetti .

Ett samtal i soffan en regnig söndag efter filmen.


Snabeldraken

Kollar ut denna Söndags morgon genom mitt sovrumsfönster och det är dis och mulet käns inte alls som det vore vår i luften , snarare HÖST,,, ingen promenad i vårsolen.
Det får bli den stora "Snabeldraken dagen " här hemma i dag.



lördag 2 april 2011

Nettes skrivhörna

Tiger

Konstigt det här hur man har olika förhållanden till djur.

Matts har aldrig velat ha någon av våra katter. Hundarna accepteras och kan det även utvecklas känslor till (enligt honom själv), men katterna kunde han helst slippa.

Ändå har vi haft katter hela tiden vi varit tillsammans (25år) så han har varit tålmodig med mig och mina djur :)
Det har fungerat bra mellan Matts och katterna ömsesidigt ignorerande. Tills vi fick Puma

Läs mera om när vi fick Puma på    Nettes skrivhörna

Längst ner i skivbacken ligger Lalla H

Kolla vad jag hitta Lalla Hansson från 1980


 A SIDA  Pina Coladas


Hur gör man Pina coladas ?
4 cl ljus rom (bacardi)
2 cl kokosmjölk
10 cl ananasjuice
krossad is                                                    

Häll all vätska till matberedare/mixer och kör någon sekund. Tillsätt krossad is och kör lite till.
Häll till glas och dekorera med ananasskiva och körsbär.
B SIDA På väg igen



Jag orkar snart inte vara trevlig när du ringer



Du ringer i tid och otid, på morgonen när jag har smugit upp för att äta frukost och dom andra sover .Då Ringer du

När jag jobbar så ringer du flera gånger Har inte tid och prata ! Då ringer du

Fast jag är trevlig och talar om, efter du har fått dina 10 sekunder att jag inte har tid , så fortsäter du argumentera.
Jag har snart inte ork att vara trevlig när du ringer


Jag har inte gått kursen    "Argumentations teknik  konsten att få som du vill"    men det har du.

Som telefonförsäljare är det här är en del av vad dom får lära sig:




•Hur du kan formtoppa mentalt inför varje samtal.

•Hur du återhämtar och återladdar dig kontinuerligt i varje säljsamtal.

•Hur du avslutar varje samtal med att plantera ett växande frö hos kunden.

•Hur du gör ett bra första intryck.


Samtalet
•Hur du skapar ett gott intryck första sekunderna

•Hur du omvandlar oförskämda kunder till lojala kunder

•Hur du kan bli mer inflytelserik genom att pausa medvetet på rätta ställena

•Hur du kan förhandla dig till längre samtalstider med kunderna

•Varför ett motiverat nej accepteras bättre av kunden


Säljsamtalets psykologi
•Varför det är viktigt att för telefonsäljare att förstå och tolka attityder?

•Hur du på ett tryggt sätt kontrollerar att personen som du säljer till har rätt att köpa?

•De fem frågorna som du måste besvara innan något kan hända överhuvudtaget

•Hur du skapar ett positivt första intryck

•Hur du väljer orden som fungerar som dörröppnare

•Hur du undviker de två värsta kommunikationsbromsarna som effektivt skrämmer bort kunder


Teknik
•Hur du snabbt sorterar bort olönsamma kunder

•Varför frågor är säljarens bästa vänner

•Hur du väljer ord som skapar samhörighet med kunden

•Varför du ska blanda öppna och slutna frågor

•Hur du praktiskt tar fram kundernas köpplaner


Hantering av kunder
•Varför kundens kommentarer i kartläggningen är viktig

•Hur du kan spara säljtid och självkänsla genom att vara noggrann i prospekteringen

•Hur du översätter din produkts egenskaper till fördelar för kunderna

•Hur du använder säljformuleringar som alltid fungerar

Kunderna
•Fyra kundtyper som du snabbt kan känna igen och anpassa dig till

•Varför anpassning och spegling ger bättre kommunikation med kunderna

•Hur du finner rätt kanal att kommunicera på med dina kundtyper

•Hur du bemöter arga kunder

•Vad du kan göra och vad du absolut inte ska göra när du får en arg kund i telefon

•Hur du ser till att din kund blir nöjd istället för att vinna varje ordväxling

•Hur du får reda på vad som ligger bakom kundens invändning




Argumentationsteknik - konsten att få som du vill
Argumentationsteknik - konsten att få som du vill
Vassa och engagerade telefonförsäljare
Arbetsuppgifter och omfattning:


Du som anställs kommer till en början att få en grundlig introduktion inom säljteknik, exempel på områden du kommer att utbildas inom är samtalsupplägg, positiva ordval samt argumentationsteknik. Du kommer också att få all information som krävs om de produkter företaget säljer för att på bästa sätt lyckas i din roll som säljare.

Lycka till
Argumentationsteknik - konsten att få som du vi

fredag 1 april 2011

Min Tratt katt

Lolinx är sur
 Hon fattar inte varför vi inte tar av tratten
 I morgon ska den av jag lovar ,säger jag till katten och ler lite,
man har lärt sig att inte skratta,Om din katt ramlar ner ur ett träd -


gå utom synhåll innan du börjar skratta.(Patricia Hitchcock)


 Hämden kan bli en nedpissad laptopp eller ett par skor i hallen...


         Sov nu min tratt katt godnatt.

Någon att prata med

Ibland kan det vara skönt och ha någon att prata med, Bara det att någon lyssnar är viktigt, dom behöver inte lösa ens problem utan bara vara där, nicka lite på rätt ställe och säga jag fattar precis,så är det


 Det är oftast roligast att vara den som pratar än den som måste lyssna påt !