lördag 2 juli 2011

Jag vaknar

Kapten Matts log, stardate 110702

Jag vaknar upp på en madrass i köket.
Det är inget jag sagt eller gjort som gör att jag sovit på golvet, det är  vädret.
Igår var det stillastående luft och kvavt ute , efter ett litet kort regn på dagen,som man trodde skulle rensa luften så vart det bara värre, allt vart fuktigt  och klibbigt av luften
Jag fann ingen annan råd än att ta och lägga mig i korsdrag vid balkongdörren i köket.

Nu sitter jag här och dricker kaffe och lyssnar på radion och det fläcktar ljuvligt, här på min madrass i köket.


I dag ska jag sy några remmar till en arbetsele, jag får handsy dom för att det är rätt så tjockt läder ca 1 cm dubbla lager. sedan ska jag klä in en instrument bräda i konst skinn, få se hur det går...
Men jag ska lata mig också det är lördag och min semester har börjat , det känns faktiskt och den känslan är Underbar.






3 kommentarer:

Säg vad du tycker,Du får vara anonym och robotar är också välkomna.